NALEŚNIKI ZE SZPINAKIEM I TWAROGIEM – WITAMINY I MNÓSTWO ŻELAZA, CZYLI SZPINAK DODAJE SIŁ…

WITAMINY, MINERAŁY I MNÓSTWO ŻELAZA, CZYLI SZPINAK DODAJE SIŁ...

Siły mi trzeba!
Nie potęgi, co kruszy
i zniewala ludzi.
Ot, siły po prostu,
siły,
by się obudzić.

Młodości mi trzeba!
Nie tej co nad poziomy…
i wigor przepija w soboty.
Młodości jedynie,
by mieć za nic kłopoty.

Miłości mi trzeba!
Nie takiej jak dziś – zawiłej,
ale miłości,
co daje mi siłę.

Bo siły mi trzeba!
Nie potęgi, co kruszy
i zniewala ludzi.
Ot, siły po prostu,
siły,
by się obudzić…

Miłość co daje siłę? To chyba ta do szpinaku 🙂 Zapraszam do wypróbowania kolejnego wegetariańskiego dania!

PRZEPIS


SKŁADNIKI:

farsz:

  • Ok. 200-250g szpinaku (u mnie mrożony, rozdrobniony)
  • 2 ząbki czosnku
  • Sól ziołowa
  • Pieprz ziołowy
  • Łyżka oliwy z oliwek

ciasto:

  • 2 jajka
  • Szklanka mleka
  • 1 ½ szklanki mąki pszennej (u mnie tortowa)
  • Szczypta soli
  • 1 łyżka kwaśnej śmietany
  • 2 łyżki oleju

PRZYGOTOWANIE FARSZU:OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Na rozgrzaną na patelni oliwę wrzucamy drobno pokrojony czosnek i dodajemy szpinak. Dusimy, aż odparuje woda i przyprawiamy wg uznania solą ziołową i pieprzem (wszystkim miłośnikom przypraw na bazie suszonych warzyw odradzam ich użycie – w tym przypadku psują smak, sprawdziłam). Do przestudzonego szpinaku (nie musi być całkiem zimny – ważne, by nie był gorący) kruszymy twaróg i mieszamy. Farsz gotowy!


PRZYGOTOWANIE NALEŚNIKÓW: OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Miksujemy jajka z solą, dodajemy: mleko, olej, śmietanę, na końcu – mąkę. Smażymy naleśniki z obu stron. Zawijamy wg uznania.

Tak przygotowane naleśniki możemy podsmażyć (po przewróceniu na drugą stronę, kładziemy plaster sera żółtego i przykrywamy patelnię pokrywką, żeby ser się rozpuścił). Podajemy ze świeżym pomidorem.


RADY!

  1. Miksując ciasto na naleśniki, warto pamiętać o odpowiedniej kolejności. Jeśli dodamy na przemian mleko i mąkę, niemal na pewno będziemy walczyć z grudkami. Ja pilnuję zasady: najpierw mokre, potem sypkie .
  2. Aby ciasto było elastyczne: dodajemy śmietanę do masy i podsmażamy raczej na bladożółty kolor – będą łatwo się wyginały, a nie pękały przy zawijaniu.
3 thoughts on “NALEŚNIKI ZE SZPINAKIEM I TWAROGIEM – WITAMINY I MNÓSTWO ŻELAZA, CZYLI SZPINAK DODAJE SIŁ…

  1. Mnie na pewno miłości trzeba i siły by ją znaleźć. Chyba więc zrobię sobie te naleśniki. Wszystko ładnie opisane. Super! Pozdrawiam

Skomentuj

