BABECZKOWE SERNICZKI Z MALINAMI I JEŻYNAMI

BABECZKOWE SERNICZKI Z MALINAMI I JEŻYNAMI

W sobotę byłam u fryzjera. Nie da się nie zauważyć, gdyż z włosów sięgających do pasa, został mi tzw. bob, o długości do ucha :-/

Nie byłam przekonana, ale warto było – długotrwała posiadówa na fryzjerskim fotelu zaowocowała nie tylko nową fryzurą, ale i kolejnym przepisem. Zaintrygował mnie, bo szybki, łatwy i niewielkie porcje. Uwielbiam serniki, ale moja małoliczna rodzina z całą blachą nie daje rady. A ja i owszem , a – co łatwo przewidzieć – serniczek zaraz ląduje w moich bioderkach i zostaje tam na stałe. Tak więc pomysł na babeczki sernikowe (z przepisu – ok. 12 sztuk) na spodzie z ciastek wieloziarnistych, a do tego wzbogaconych malinami i jeżynami, zaintrygował mnie i musiałam, po prostu musiałam natychmiast wypróbować ten przepis. Weekendu nie doczekałam (ale kto mnie zna, ten wie, że co jak co, ale czekać to ja nie potrafię!).

 

O MALINIE I JEŻYNIE KILKA SŁÓW …

Warto wspomnieć, że owoce, które łączę z sernikiem to samo zdrowie! Maliny i jeżyny mają mnóstwo witamin (prowitamina A, witaminy C, B2, C, PP), związki mineralne (potasu, wapnia i magnezu), błonnik… etc. Owoce te działają bardzo korzystnie na układ pokarmowy i nerwowy (mają właściwości uspokajające!), a także, dzięki zawartości substancji przeciwutleniających – pilnują naszej młodości, by za szybko nie przeminęła.

Po sok z malin jako lek na grypę – sięgamy wszyscy. A malina to również owoc, który pomaga w walce z anemią…
Eh … o malinie i jeżynie można by tak pleść bez końca, ale dziś zwrócę uwagę na ich walory smakowe i estetyczne! Sernik z malinami… niesamowita radość dla podniebienia. Serniczki przyozdobione czarnymi i czerwonymi owocami – cieszą oczy! Ach, jaka szkoda, że nie mogę Wam przekazać, jak to PACHNIEEEEE…

PRZEPIS


SKŁADNIKI

  • 12 ciasteczek zbożowych (typu: digestive, złotokłose, herbatniki wieloziarniste)
  • 80 g masła
  • 400 g twarogu mielonego
  • laska wanilii (lub cukier waniliowy)
  • 6 łyżek cukry pudru
  • 2 łyżki budyniu waniliowego
  • 2 jajka

PRZYGOTOWANIE

Ciasto

Pokruszyć ciastka (ja zmieliłam w młynku); dolać rozpuszczone masło (może być ciepłe), dobrze wymieszać (ma powstać krucha papka) i wypełnić foremki na muffiny (sylikonowych i papierowych nie musimy smarować tłuszczem) na grubość ok pół centymetra. Ciasto chłodzić w lodówce przez ok. pół godziny.

Masa serowa

Ubić mikserem jajka z cukrem (pudrem i waniliowym/szczyptą wanilii), dodawać stopniowo ser, na końcu budyń. Nakładać masę serową, na nią kilka malin (ok. 3 sztuki) ‘dziurką’ do góry. Maliny zalać jeszcze masą serową.
Piec ok. 30-35 minut w 180 st. C.


RADY!

  1. Aby sernik był bardziej puszysty i lekki, należy poświęcić kilka minut więcej na przygotowanie masy serowej: najpierw ubijamy białka na sztywną pianę, a w osobnej miseczce ucieramy żółtka z cukrem (i wanilią lub cukrem waniliowym), potem dodajemy stopniowo twaróg, na końcu budyń. Do tak przygotowanej masy dodajemy ubite białka i delikatnie łączymy składniki.
  2. Spód z ciasteczek nie urośnie – warto więc wypełnić foremki po brzegi. Po upieczeniu babeczka i tak opadnie, tworząc dołek, w który idealnie wpasują się świeże owoce.
  3. Ciasto sernikowe lubi chłonąć parę. Jeśli zostawimy do ostygnięcia w lekko tylko uchylonym piekarniku, będzie supersoczyste!
  4. W przepisie są tylko maliny. Ja dodałam też jeżyny, ale właściwie jedynie ze względów estetycznych. Trzeba pamiętać, że są nieco kwaśniejsze od malin, więc jeśli ktoś nie lubi zaskakującego kwasku w słodkim cieście – radzę z nich zrezygnować.

Aleeeeee zapaaaaaach…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

6 thoughts on “BABECZKOWE SERNICZKI Z MALINAMI I JEŻYNAMI

  1. Urocze takie babeczkowe serniczki -śliczne i apetyczne -Na pewno bajkowo smakują -chciałbym kiedyś wypróbować smak – jeśli można zanotować – w pamięci przepis

Skomentuj

