NALEWKA MIĘTOWA

NALEWKA MIĘTOWA

Kilka dni temu zalałam liście mięty spirytusem. Dziś uznałam, że moja nalewka osiągnęła planowany kolor i aromat, więc postanowiłam dopełnić dzieła . A i deszczowa pogoda za oknem sprzyja… eh… barowa pogoda 😉

Taka nalewka przepięknie wygląda, wspaniale pachnie i znakomicie łagodzi zimowe, świąteczne przejedzenie 😉 Jest doskonała!

PRZEPIS


SKŁADNIKI:

  • ½ szklanki świeżych liści mięty (mniej więcej)
  • 200ml spirytusu
  • ¾ szklanki cukru (ja daję całą szklankę – ja uwielbiam słodki alkohol)
  • 2 szklanki przegotowanej, zimnej wody

PRZYGOTOWANIE:

Umyte liście mięty zasypujemy cukrem i zalewamy spirytusem. Przechowujemy w szczelnie zamkniętym słoiku ok. 5-6 dni (aż spirytus wyciągnie z mięty cudowny, zielony kolorek). Po tym czasie odsączamy liście mięty (najlepiej przez gazę i mocno wyciskamy liście). Dolewamy przegotowaną i ostudzoną wodę. Przelewamy do butelek i wyciągamy, kiedy zajdzie potrzeba 😉


RADY!

To jest najszybsza i najprostsza wersja przygotowania nalewki. Może zostać wzbogacona o sok z cytryny lub np. melisę! Ja bardzo lubię właśnie taka – po prostu miętową 🙂

Smacznego!

3 thoughts on “NALEWKA MIĘTOWA

Skomentuj

