MAKARON PEŁNOZIARNISTY Z KWIATAMI CUKINII W SOSIE ŚMIETANOWYM

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nie sądziłam, że kwiaty cukinii można tak fantastycznie wykorzystać!! Na kilku blogach znalazłam przepisy na dania, które mogłyby zadowolić moje podniebienie. Zatem – swoim zwyczajem – wykorzystałam je jako bazę i stworzyłam swój własny przepis.

Przepis na sos śmietanowy z kurczakiem i kwiatami cukinii


SKŁADNIKI:

  • 250 g fileta z kurczaka
  • pół szklanki śmietany tortowej 30%
  • 4 kwiaty cukinii
  • mała cukinia
  • czerwona cebula
  • ząbek czosnku
  • oliwa z oliwek (2 łyżki)
  • przyprawy (po ok. pół łyżeczki):
    • sól ziołowa,
    • bazylia,
    • oregano,
    • pieprz ziołowy,
    • papryka słodka,
    • (opcjonalnie po szczypcie: kolendry, kminu rzymskiego, kardamonu)

PRZYGOTOWANIE:OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Filet z kurczaka kroimy w dosyć drobną kostkę, wrzucamy do miski i dodajemy przyprawy, pokrojony czosnek i drobno poszatkowaną cebulę. Zamykamy szczelnie i wstawiamy do lodówki na min. godzinę. Tak przygotowane mięso wrzucamy na rozgrzaną oliwę i smażymy na piękny, złoty kolor, dodajemy pokrojona cukinię i dusimy kolejne 5 min., na koniec dodajemy kwiaty cukinii i dusimy kolejne 5 min. Zalewamy śmietanką i sos gotowy!!!

Do sosu dorzucamy ugotowany makaron. Ja użyłam makaron pełnoziarnisty typu fettuccine, ale wybór należy do Was!


RADY!

Kiedyś przygotowywałam taki makaron, dodając zamiast śmietany serek camembert. Wyszło jeszcze smaczniej 🙂
Możemy oczywiście posypać niezawodnym parmezanem 🙂

Smacznego!

4 thoughts on “MAKARON PEŁNOZIARNISTY Z KWIATAMI CUKINII W SOSIE ŚMIETANOWYM

Skomentuj

