SUSZONE POMIDORY W OLIWIE I ZIOŁACH

SUSZONE POMIDORY W OLIWIE I ZIOŁACH

Przyznam, że pierwszy raz odważyłam się zrobić suszone pomidory. Do tej pory zawsze je kupowałam. Chętnie dodawałam do sałaty i past do makaronów. Kiedy zobaczyłam u innych blogerek (i blogerów) te urocze słoiczki – pozazdrościłam i postanowiłam też się zabawić 😀

Korzystałam z wielu przepisów. Podczas przygotowania, powstał mój własny 🙂

PRZEPIS

(na ok. 4 słoiczki po 150-200g)


SKŁADNIK:

  • 3 kg pomidorów
  • 1 papryczka chilli
  • solidna łyżka suszonej bazylii
  • pieprz kolorowy ziarnisty (po 4 ziarenka do każdego słoiczka)
  • ok. 500 ml oliwy z oliwek
  • 1 łyżeczka pieprzu cayenne
  • 3-4 ząbki czosnku

PRZYGOTOWANIE:

OLYMPUS DIGITAL CAMERAPomidory umyć, pokroić w ćwiartki (lub na połowy – jeśli są niewielkie), wydrążyć gniazda nasienne i pozostawić na ręczniku papierowym aby się osuszyły. Układać na blasze (najlepiej na ruszcie, lub na tacach do grilla). Poprószyć bazylią i pieprzem cayenne. Na kilku pomidorkach położyć połówki ząbków czosnku. Suszyć w piekarniku z termoobiegiem (max 50-80 st. C) przez ok. 4-6 h. Piekarnik powinien być lekko uchylony, by para wydostawała się na zewnątrz. Pomidory należy często sprawdzać i wyciągać te, które już się „pozmarszczały”, ale mają jeszcze nieco miękkiego miąszu.

Do każdego słoiczka (gorącego – wyparzonego lub wyjętego świeżo ze zmywarki) wkładamy po 3-4 ziarna pieprzu kolorowego, plasterek (małe kółeczko) papryczki chilli, połowę ząbka czosnku, szczyptę suszonej bazyli i wypełniamy suszonymi pomidorkami (nie wypełniamy po brzegi – pomidory w oliwie zwiększą swoją objętość). Oliwę mocno podgrzewamy i zalewamy nią pomidory. Mocno zakręcamy i stawiamy wieczkiem w dół. Zostawiamy na noc, a rano – odstawiamy do piwniczki.

Pomidory z zalewy smakują wybornie w sałacie, można wkroić je do sosu pomidorowego, ja używam ich także do wielu potraw z makaronu. Oliwa ze słoiczka wspaniale doprawia sałatę, czy caprese.

Smacznego!

Skomentuj

