FRITATTA Z KASZY JAGLANEJ DLA DAM I DRWALI

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Przepis na tę frittatę zaczerpnęłam z genialnej strony, z której od dawna korzystam! Jest to kulinarny blog, którego twórczyni ma ogromną wiedzę na temat zdrowego i dietetycznego odżywania – DIETETYCZNE FANABERIE!

Frittate wg tego przepisu przygotowywałam już kilkakrotnie, ale za każdym razem zastanawiałam się, jak go zmodyfikować, żeby zadowolił prawdziwe, męskie podniebienie, żądne mięsa i tłustości 🙂

Zdecydowałam, że przyrządzę ją jak pizzę.

PRZEPIS

SKŁADNIKI:
(na dwie frittaty)

  • szklanka kaszy jaglanej
  • 2 szklanki wody
  • szczypta soli
  • 10 plasterków szynki
  • 20 dag sera żółtego (u mnie gouda)
  • 1 mała cukinia
  • 1 mała marchew
  • 1 mała pietruszka
  • pół cebuli
  • 1 ząbek czosnku
  • łyżka oliwy z oliwek
  • 3 jaja
  • przyprawy (wg uznania: sól ziołowa, pieprz ziołowy, bazylia, oregano)

PRZYGOTOWANIE:

Gotujemy kaszę jaglaną (zalewamy szklanke kaszy 2 szklankami wody, solimy, gotujemy ok 10-15 min. aż kasza wchłonie wodę).

Na patelnie wlewamy oliwę, wrzucamy rozdrobniony czosnek i pokrojoną drobno cebulkę, do tego wrzucamy tarte na grubych oczkach warzywa (marchew, pietruszkę, cukinię), dorzucamy pokrojoną w kostkę szynkę i dusimy całość ok 10 minut.

Pozostawiamy składniki do ostygnięcia. Kiedy wszystko lekko przestygnie, mieszamy kaszę z warzywami i szynką, wbijamy 3 jajka, dobrze mieszamy. Przyprawiamy wg uznania (u mnie: szczypta soli ziołowej, pół łyżeczki pieprzu ziołowego, pół łyżeczki bazylii).

Na blaszkę (najlepiej użyć 2 silikonowe formy do tarty, ale ja użyłam dużej blachy) robimy 2 cienkie okrągłe placki (ok 1,5 cm grubości) o średnicy ok. 20 cm. Dalej postępujemy wg wybranej wersji.

Wersja dla dam: małe pomidorki (cherry) i minikuleczki mozzarelli kroimy w plasterki, układamy na placku i posypujemy startym żółtym serem.

Wersja dla drwali: na placku układamy plastry pomidorów i kiełbaski, posypujemy startym żółtym serem.

Zapiekamy 20-25 minut w temp. 180 st. C w piekarniku z termoobiegiem (bez termoobiegu pewnie trochę dużej). Jeszcze gorące posypać oregano (lub parmezanem).

Ja zrobiłam obie wersje, czym zadowoliłam i damy i drwali 🙂

Podałam z sosem czosnkowym. Aby go zrobić, należy połączyć: łyżkę majonezu, 2 łyżki jogurtu naturalnego, rozgnieciony ząbek czosnku, pół łyżeczki soli ziołowej i pół łyżeczki koperku (może być suszony).

SMACZNEGO !

Skomentuj

