3-BIT: WERSJA TRADYCYJNA I AUTORSKA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dziś urodziny mojej Mamy i mojej Siostry (tak, obie zaplanowały sobie urodzić się 8 września 🙂 )
Z tej okazji przygotowałam jedno z naszych ulubionych ciast.
Przedstawię wersję podstawową (bez pieczenia i bardzo prostą) i moją wersję
(która wymaga nieco więcej trudu, ale za to efekt jest o niebo atrakcyjniejszy!).

PRZEPISY

WERSJA TRADYCYJNA

SKŁADNIKI:

  • 400-500 g herbatników (standardowo 2-3 opakowania)
  • 500 ml śmietany tortowej 30% (2 szklanki)
  • 2 śmietanfixy
  • 2 łyżki cukru
  • 1/2 tabliczki gorzkiej czekolady
  • puszka masy krówkowej (kajmakowej) ok 400g
  • krem karpatka oryginalny + 5oo ml mleka
  • 200 g (1 kostka) masła

PRZYGOTOWANIE:

Gotujemy krem kerpatkowy wg przepisu na opakowaniu. Ostudzony miksujemy z masłem.
500 ml śmietany miksujemy z dodatkiem 2 łyżek cukru i 2 śmietanfixów.

Układamy w blaszce (ok. 25×40) warstwowo (podane od dołu):

  1. herbatniki
  2. krem karpatkowy
  3. herbatniki
  4. masa krówkowa
  5. 1/2 porcji ubitej śmietany
  6. herbatniki
  7. 1/2 porcji ubitej śmietany

Na wierzch ścieramy na drobnej tarce czekoladę. Odstawiamy do lodówki na ok. 2 h, aby herbatniki zmiękły.

RADY!

Warto zakupić herbatniki 2 kolorach (tzn zwykłe i kakaowe). Np. 2 opakowania jasnych i jedno – kakaowych. Ułożymy wówczas środkową warstwę herbatników kakaowych i zyskujemy na wyglądzie ciasta 🙂

Do tego ciasta najlepiej sprawdzają się herbatniki grube. Lepiej wyglądają, ciasto jest wyższe. Cieniutkie herbatniki wchłoną wilgoć z kremu i mogą się „rozciapać”.

WERSJA BY POTŁUCZONA (HARDER!) 😉

PRZYGOTOWANIE:

KROK 1. Robimy biszkopt z przepisu na ciasto z pijanymi śliwkami.

KROK 2. Masy przygotowujemy dokładnie tak, jak wyżej, do wersji podstawowej.

KROK 3. Przygotowujemy poncz z wódki i wody przegotowanej (pół na pół) z dodatkiem soku z cytryny (ok. 1 łyżka).

KROK 4. Biszkopt dzielimy wzdłuż na pół, nasączamy lekko ponczem i przekładamy masą karpatkową.

KROK 5. Za kolejną warstwę kremu posłużyła mi masa krówkowa, na którą położyłam ok 5 łyżek dżemu śliwkowego (niekonieczne – dałam, bo mam lekki nadmiar 😉 ). Na karmel układamy warstwę herbatników (u mnie – kakaowe), a na wierzch ubitą śmietanę, którą posypujemy startą czekoladą!

KROK 6. Voila !!! Wcinamy !!!

RADY!

W takiej postaci ciasto jest wyjątkowo wysokie, atrakcyjne. Jeśli upieczemy biszkopt w tortownicy, a na końcu – brzegi wysmarujemy bitą śmietaną – śmiało może służyć za urodzinowy tort!

SMACZNEGO!

4 thoughts on “3-BIT: WERSJA TRADYCYJNA I AUTORSKA

  1. Asiu, gdy tylko ujrzałam ten imponująco wyglądający wypiek, razem z siostrą i mamą zabrałysmy sie za jego tworzenie. Zagalopowałyśmy się i zrobiłyśmy wersję hardkorową-ku naszej uciesze wcale nie taką skomplikowaną. Ciasto wyglądało jak ze zdjęcia, a smakowało wprost wyśmienicie. Od tej pory na stałe zagościło na naszym stole-robimy je przy każdej nadażającej sie okazji-i za każdym razem na bardzo krótko:) Pyszności!!!

    • Aniu! Bardzo się cieszę, że przydają się moje przepisy! Życzę Wam takiej radości, jaką ja sama czerpię z pichcenia!!! Z taką ekipą – na pewno jest świetnie i wesoło w kuchni! Pozdrowienia dla Mamy i Siostry!!

Skomentuj

