SMAŻONE JABŁKA Z CYNAMONEM I GOŹDZIKAMI

SMAŻONE JABŁKA Z CYNAMONEM I GOŹDZIKAMI

Przyniosłam ze spaceru ok. 4 kg jabłek – ślicznych, czerwieniących się i jeszcze ciepłych od słonecznych promieni. Wlazłam w jakieś ostrężyny przy okazji i rozerwałam odzienie, ale większych szkód nie odnotowałam 🙂

Ciast i deserków na ten tydzień wystarczy, więc odpuściłam szarlotkę i postanowiłam zrobić z nich kilka słoików na zimę. Taki słoik musi się znaleźć w mojej piwniczce! Otwieramy w środku zimy słoik jesiennych antonówek, przesmażonych z cynamonem i goździkami, zaparzamy aromatyczną kawę… eh…

Możemy zrobić z nich szarlotkę, lub zawinąć je w naleśniki i polać bitą śmietaną 😀
Polecam zrobić je jak najszybciej, póki jabłka możemy zakupić już za 1 zł za kg (albo za darmo – ewentualnie kosztem rozerwanych spodni – zerwać z jabłoni 😉 )!

PRZEPIS

(na ok. 2 słoiki 1 l)

SKŁADNIKI:

  • ok. 3 kg jabłek
  • pół szklanki cukru
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 4 goździki
  • 1 łyżka soku z cytryny

PRZYGOTOWANIE:

Jabłka myjemy, obieramy i ścieramy na grubych oczkach tarki, wrzucamy do garnka i zagotowujemy z dodatkiem soku z cytryny.  Dodajemy cukier, goździki i cynamon. Przesmażamy, aż jabłka stracą sok.

Do wyparzonych słoików nakładamy jabłka, mocno dokręcamy i stawiamy do góry dnem. Pozostawiamy na całą noc, a rano – wędrują do piwnicy i czekają, aż za nimi zatęsknimy 🙂

RADY!

  1. Jabłka świetnie smakują z dodatkiem rodzynek. Możemy je dodać już na początku przesmażania (na podaną porcję – ok. 100 g rodzynek).
  2. Warto zrobić te jabłka w 0,5 l słoikach. Do szarlotki raczej zużyjemy cały litr, ale warto mieć mniejszą porcję – do naleśników, placuszków itd.
Skomentuj

