Ciasto „SALCESON”

Takie ciasto pamiętam z dzieciństwa. Był to biszkopt kakaowy z kawałkami jabłek. Ja postanowiłam dziś iść krok dalej i wykorzystać dary jesieni w pełni 😀
Zatem do mojego ciasta dodałam nie tylko jabłka, ale i orzechy, rodzynki i suszoną żurawinę. Przyozdobiłam polewą z białej czekolady. Ciasto mnie bardzo zaskoczyło! Jest przepyszne! Wilgotne, słodkie i pełne dobroci! Samo zdrowie!

PRZEPIS

(na blachę 24 x 24 cm)

SKŁADNIKI:

  • 6 jajek
  • kostka margaryny (lub masła)
  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • 1 szklanka cukru
  • 6 łyżek oleju
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • pół łyżeczki cynamonu
  • szczypta gałki muszkatołowej
  • 1 łyżka kakao
  • 2 budynie czekoladowe
  • 3-4 jabłka
  • 100 g orzechów włoskich
  • po 50 g rodzynek i suszonej żurawiny

PRZYGOTOWANIE:???????????????????????????????

Bakalie moczymy w mleku. Jabłka kroimy na małe, dość cienkie (ok. 2 mm) plasterki.

Przygotowujemy miseczkę z: mąką, budyniem, proszkiem, kakao, cynamonem i gałką muszkatołową – wszystko przesiewamy przez sitko.
Oddzielamy białka od żółtek. Białka ubijamy na sztywną pianę.

W osobnej miseczce miksujemy margarynę, dodajemy cukier i stopniowo po jednym żółtku, miksujemy, aż cukier się rozpuści. Dolewamy olej i dosypujemy zawartość miseczki z przesianymi produktami sypkimi. Ciasto będzie dosyć gęste. Kiedy składki już dobrze się połączą, dodajemy pianę z białek i delikatnie mieszamy łyżką drewnianą. Na koniec dodajemy bakalie i jabłka. Mieszamy dokładnie. Wylewamy masę na wysmarowaną tłuszczem blachę. Pieczemy w piekarniku bez termoobiegu ok. 40-45 minut w temp. 180 st. C.

RADY!

  1. Ciasto będzie pięknie wyglądało, kiedy położymy na nie połówki małych jabłek (ponacinane) i posypiemy orzechami włoskimi. Żeby te jabłka nie zatopiły się w cieście, warto je posypać mąką.
  2. Ja polałam ciasto gotową, biała polewą czekoladową. Można je dowolnie ozdobić: cukrem pudrem, lukrem, dowolną polewą. Bardzo ładnie wygląda też bez polewy (jak na zdjęciu wyżej).
Skomentuj

