SAŁATKA Z RUKOLI Z MELONEM I MOZZARELLĄ

SAŁATKA Z RUKOWLII Z MELONEM I MOZZARELLĄ

Połowa melona została w lodówce, pół opakowania rukoli po pizzowym szaleństwie… Wyguglowałam i zobaczyłam przepis na sałatkę z rukoli i melona. Trochę sceptycznie podeszłam do niego, ale postanowiłam spróbować. Oczywiście nieco pokombinowałam po swojemu (zalecany był tam sos z cytryną, ja nie wyobrażam sobie rukoli bez octu balsamicznego). Sałatka zachwyciła nie tylko mnie, ale i moich gości 😀 Polecam gorąco ten przepis!

PRZEPIS

SKŁADNIKI:

  • 50-60 g rukoli
  • pół melona
  • 125 g minimozzarelli
  • 100 g pomidorków cherry
  • oliwko czarne (wg uznania)
  • 2 łyżki octu balsamicznego
  • 2 łyżki ziaren słonecznika
  • łyżka bazylii
  • szczypta oregano

PRZYGOTOWANIE:

Rukole myjemy i odsączamy, pomidorki kroimy w ćwiartki, z melona wydrążamy kuleczki (jeśli nie mamy łyżki do lodów – można śmiało użyć małej łyżeczki – melon bardzo ładnie się formuje), oliwko kroimy w pasterki, odsączamy mozzarellę. W miseczce (lub na talerzu) układamy rukolę i posypujemy pokrojonymi warzywami, polewamy całość octem i posypujemy uprażonym na patelni słonecznikiem (ja posypałam jeszcze ziarnami sezamu), przyprawiamy wg uznania bazylią i oregano 🙂

Mnie smak tej sałatki bardzo zaskoczył – pozytywnie oczywiście 😀

RADY!

Zamiast mozzarelli można dodać szynkę parmeńską.

Smacznego!

Skomentuj

