BATONY ORKISZOWE Z BAKALIAMI

BATONY ORKISZOWE Z BAKALIAMI

Takie batony kupowałam w drodze do pracy w bardzo sympatycznej budce z pieczywem. Były smaczne, pożywne, tanie. Idealne do kawy na 2-gie śniadania w pracy. Ale moja wrodzona podejrzliwość kazała mi się zastanawiać, ile w tym ulepszaczy, jakiej jakości jest mąka orkiszowa itd. Zatem pokombinowałam i stworzyłam własne, domowe batony orkiszowe 🙂 Bardzo polecam osobom, które chcą otrzymać zdrową i SŁODKĄ porcję energii na cały dzień 🙂

PRZEPIS

SKŁADNIKI:

  • 1 szklanka mąki razowej orkiszowej (typ 2000)
  • 3 jajka
  • 1/2 szklanki mleka
  • szczypta cynamonu i gałki muszkatołowej
  • 1 łyżka budyniu wanilinowego
  • 6 łyżek oleju
  • 1 łyżka proszku do pieczenia
  • 2 łyżki cukru trzcinowego
  • cukier wanilinowy
  • banan
  • 3/4 szklanki ulubionych bakali (u mnie: orzechy włoskie, suszone śliwki i żurawiny, pestki dyni i słonecznika, sezam, płatki owsiane górskie)

PRZYGOTOWANIE:

Oddzielamy białka od żółtek. Białka ubijamy, dodajemy żółtka i cukier (wanilinowy i trzcinowy). Miksujemy, aż cukier się rozpuści. Dodajemy stopniowo po łyżce mąki, przyprawy, olej, mleko i budyń. Kiedy ciasto osiągnie jednolitą konsystencję, dosypujemy bakalie i wrzucamy pokrojonego w plasterki banana. Wylewamy do formy wysmarowanej tłuszczem i pieczemy w piekarniku w 180 st. C przez ok. 30 min. Wystudzone kroimy na dowolnej wielkości batony.

RADY!

  1. Wierz warto posypać solidnie słonecznikiem, orzechami, sezamem.
  2.  Do ciasta zamiast bananów, możemy dodać np. pół jabłka pokrojonego w cienkie plastry, albo 2 łyżki dżemu.
  3. Taki baton jest genialny z niewielką domieszką czekolady – można polać brzegi polewą czekoladową i odstawić do ostygnięcia.
  4. Batony można zamrozić i wyjmować sobie po jednym (ja tak robię!).

Smacznego!

Skomentuj

