MAKARON Z ŁOSOSIEM

MAKARON Z ŁOSOSIEM

Po wielogodzinnym łażeniu po wielkiej, katowickiej Ikei zdecydowałam się na danie dnia, którym był bardzo prosty i niezbyt zachęcająco wyglądający makaron pene z warzywami i łososiem. BARDZO mi posmakowało. Zastanawiałam się, czy to ze względu na mój wilczy głód, czy rzeczywiście było tak dobre. Postanowiłam zrobić. Zastąpiłam tylko makaron – pełnoziarnistym. Nie zawiodłam się! Chrupiące, lekko podduszone warzywa, aromatyczna rybka, oliwa… i to, co kocham najbardziej… makaron!!!

Dla miłośników makaronu, fragment książki „Przepis na Umbrię. Sztuka dobrego jedzenia, wina i miłości we Włoszech” Michaela Tuckera, którą właśnie przeczytałam 🙂 Polecam!

„W omawianym daniu makaron jest przesmażany na najlepszej oliwie z oliwek, doprawiony do smaku posiekanym ząbkiem czosnku i siekaną sardelą, a następnie obficie posypany świeżo utartymi czarnymi truflami. I nic więcej. Powinniście użyć tak dużo czosnkowej oliwy, aby po wchłonięciu całego makaronu al dente, w misce ostała się niewielka kałuża, którą wytrzecie kawałkiem tradycyjnego, niesolonego umbryjskiego pieczywa. W idealnej sytuacji, po pojawieniu się secondi, na podbródku nadal powinny być widoczne ślady oliwy. Oznaczają, że miskę strengozzi al tartufo skonsumowano prawidłowo.”

Bardzo przyjemna lektura – przenosi w ciepłe rejony Włoch, a to bardzo pożądane w taką pogodę, jaka mamy za oknem 😦 Ale – czas na

PRZEPIS

Składniki (na ok. 2 porcje)
dowolny makaron (u mnie pełnoziarniste kokardki – farfalle)
1 duża marchew
0,5 pietruszki
kawałek pora (ok. 5-8 cm)
2 ząbki czosnku
0,5 czerwonej cebuli
6 łyżek oliwy z oliwek
3 łyżki siekanego koperku
150-200 g fileta z łososia

Przygotowanie:

Na oliwę wrzucamy czosnek, a za minutkę dodajemy pokrojone w słupki warzywa (warzywa można potrzeć, pokroić w kostkę – ja wolę słupki, bo wtedy warzywa zachowują swoją „chrupkość”), dusimy kilka minut, doprawiamy szczyptą soli morskiej i bazylią. Łososia kroimy (a właściwie – wystarczy go nieco rozwarstwić) i dorzucamy do warzyw. Po 3-5 minutach do naszego dania wsypujemy solidną porcję koperku i wrzucamy ugotowany makaron. Mieszamy, aby makaron połączył się z warzywami i „przeszedł” aromatem łososia. Podajemy samodzielnie lub z sałatą. Możemy posypać parmezanem.

RADY!
To jest wersja bardzo uproszczona. Śmiało można dodać więcej ulubionych warzyw.

Smacznego!

2 thoughts on “MAKARON Z ŁOSOSIEM

Skomentuj

