JABŁKA W CIEŚCIE, RACUCHY NA MAŚLANCE

JABŁKA W CIEŚCIE, RACUCHY NA MAŚLANCE

Bardzo fajny przepis na proste i smaczne ciasto na racuchy. Ja usmażyłam je z jabłkiem w środku, ale można śmiało wkroić kawałki jabłek do ciasta, albo dodać np. banany, lub po prostu usmażyć bez owoców i podać z dżemem.

PRZEPIS

Składniki

ok. 2-3 szklanki mąki
2 jajka
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki cukru
3-5 jabłek
ok.1,5 szklanki maślanki

ewentualnie: dżem, miód, cukier puder, cynamon, bita śmietana (a co?!)
ok. 3/4 szklanki oleju do smażenia

Jabłka

Przygotowanie

Składniki wymieszać mikserem (najlepiej w kolejności: mąka, jajka, proszek, cukier i stopniowo maślanka). Ciasto powinno być dość gęste.
Jabłka obieramy, wykrawamy gniazda nasienne i kroimy w plastry o grubości ok. 1cm. Każdy plaster zanurzamy w cieście i smażymy z obu stron na rozgrzanym oleju. Wyjmujemy na papierowy ręcznik, aby wciągnął nadmiar tłuszczu.
Podajemy posypane cukrem pudrem, posmarowane dżemem lub konfiturą, bita śmietaną, miodem… wedle uznania.

RADY!
Jeśli lubimy – możemy jabłka przed zanurzeniem posypać lekko cynamonem.

8 thoughts on “JABŁKA W CIEŚCIE, RACUCHY NA MAŚLANCE

  1. Jabłka w cieście zawsze przypominają mi historię z akademika mojej siostry. Kiedys ja odwiedziłam, było za późno na obiad na stołówce, więc postanowiłyśmy zrobić jabłka w cieście. Nie bardzo nam szło, ale przyplątało się trzech studentów, pijani jak zające i jeden uparł się, że zrobi za nas te jabłka w cieście, ale musimy sie z nimi napić. Racuchy wyszły pyszne, a popijając później z nimi (uzywając świecznika zamiast kieliszka), okazało się ten jeden był taki wyszkolony, bo jego mama kucharką na szkolne stołówce była 😀 Pamiętam te racuchy do dziś.. to były beztroskie czasy 🙂

      • W sumie muszę się przyznać, że ja nie byłam z tych najbardziej imprezujących, jakoś mi tak schodziło na czytaniu… No i byłam dojeżdżająca – zawsze śpieszyłam się na autobus 😉 Ale ekipę miałam zgraną i też u koleżanki na stancji nie tylko się uczyłyśmy 😉 A swoją droga – fajna rada, jak od mamy 😉 Pozdrawiam!

Skomentuj

