FAJNA BABKA (piaskowa)

FAJNA BABKA (piaskowa)

Znowu mnie naszło na babkę 🙂 Tym razem postanowiłam odświeżyć bardzo stary ciociny przepis na babkę piaskową. Moim zdaniem to nie do końca piaskowa babka, ale taka pośrednia – coś między babką a biszkoptem 😉 Zwał jak zwał – jest smaczna 🙂 Polecam z lukrem lub cukrem pudrem!

PRZEPIS (na dużą babkę – średnicy ok. 26 cm)

6 jaj
2,5 szklanki mąki pszennej
2 budynie wanilinowe
1 szklanka cukru
2 łyżki gęstej śmietany
1250 g margaryny (kostka)
aromat wanilinowy

2 łyżeczki proszku do pieczenia

ewentualnie: otarta skórka z cytryny

Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy na sztywno. Dosypujemy cukier i stale miksujemy. Dodajemy żółtka, mąkę i rozpuszczoną (może być jeszcze ciepła) margarynę, proszek do pieczenia, śmietanę, budynie wanilinowe i ok. 3-4 krople aromatu (i ewentualnie skórkę cytrynową). Miksujemy na gładką masę i wylewamy na wysmarowaną masłem blaszkę na babkę (lub zwykłą tortownicę). Pieczemy w 180 st. C przez ok. 40-45 minut.

RADY!
1. Babkę można polać lukrem, polewą, posypać cukrem pudrem. Ja przygotowałam lukier (ze szklanki cukru pudru i 3 łyżek mleka, dodałam też 3 łyżki soku z cytryny, bo do ciasta dodałam skórkę cytrynową).

Smacznego!

2 thoughts on “FAJNA BABKA (piaskowa)

Skomentuj

