BABKA MIGDAŁOWA

BABKA MIGDAŁOWA

Przepis

6 jajek
3/4 szklanki oleju
1 szklanka cukru
1,5 szklanki mąki pszennej
cukier migdałowy
4 krople olejku migdałowego
3 łyżki budyniu wanilinowego
2 łyżeczki proszku do pieczenia
opcjonalnie: polewa czekoladowa, płatki migdałowe, 4 łyżki gęstego dżemu

Oddzielić białka od żółtek. Białka ubić na sztywno, dodać cukier, cukier migdałowy, potem żółtka i dobrze wymiksować. Do piany dodawać powoli przesiana mąkę, proszek do pieczenia, olej i aromat migdałowy, dobrze wymieszać drewnianą łyżką.
Ciasto wylać na wysmarowaną tłuszczem duża blaszkę na babkę.
Piec ok 40 minut w 180 s. C.

Ostudzony polać polewą i posypać płatkami migdałowymi.

RADY!

Aby babka była wilgotna, można dodać do niej dżem. Ja wylałam połowę ciasta na blaszkę, potem wyłożyłam w kilku miejscach dżem (użyłam dżemu cukiniowego domowej roboty). Przykryłam resztą ciasta. Dżem powinien być gęsty, aby nie zrobił się zakalec.

Smacznego!

Skomentuj

