CIASTO ORKISZOWE Z BAKALIAMI

CIASTO ORKISZOWE Z BAKALIAMI

No co ja poradzę, że kocham słodycze?
Robię wszystko, żeby ograniczyć cukry i tłuszcze w mojej diecie, ale nie umiem zrezygnować ze słodyczy.
Oto kolejne ciasto, które wymyśliłam, aby poprawić sobie humor i nie wywołać wielkich wyrzutów sumienia 😉

PRZEPIS

Składniki

•1,5 szklanki mąki orkiszowej razowej
•½ szklanki cukry trzcinowego
•3 jajka
•pół kostki margaryny roztopionej
•cukier wanilinowy
•½ szklanki mleka
•½ szklanki mocno gazowanej wody mineralnej
•po 1,5-2 łyżki: ziarna sezamu, słonecznika, dyni (można dodać orzechy i suszone owoce)
•1 ½ łyżeczki proszku do pieczenia
•2 łyżki dżemu (smak dowolny, dżem niskosłodzony)

na polewę: ok. 50 g śliwek suszonych i 2 gorzkie czekolady

Przygotowanie

Wszystkie składniki na ciasto łączymy (zaczynamy od ubicia białek), miksujemy na gładką masę, dodajemy bakalie, ziarna etc., dżem.
Pieczemy w blaszce 24x24cm (mniej więcej) w 180 st. ok. 35-45 minut.

Po wystudzeniu ciasto obsypujemy śliwkami i polewamy roztopioną w kąpieli wodnej czekoladą (połamać czekoladę, ułożyć na miseczce, umieścić miseczkę nad parą – np. położyć na garnku, w którym gotuje się woda – i trzymać, aż do rozpuszczenia czekolady).

RADY!

1. Jeśli śliwki są twarde – należy je uprzednio namoczyć w mleku na ok. 1 h.
2. Ciasto nie jest zbyt słodkie. Jeśli chcemy, możemy dodać do niego jeszcze 2 łyżki miodu, albo przełożyć je ulubionym dżemem/marmoladą.

7 thoughts on “CIASTO ORKISZOWE Z BAKALIAMI

  1. O Kochana! Ale mi zrobiłaś piękną niespodziankę tym przepisem 🙂 Na Dzień Matki upiekę, bo moja Mama niestety nie przyjmuje glutenu za dobrze, a mąka orkiszowa będzie idealna 🙂

  2. No tak.. no tak… pooglądałam to nienaruszone opakowanie herbatników przyozdobionych z jednej strony grubą warstwą czekolady deserowej…..no i otworzyłam…i silna wola poooszła sobie 😉 Dobrze, że troszkę tej woli zostało, to zostawiłam kilka ciastek na jutro 😉 Czy nie mogłaby Pani czasem przygotować coś obrzydliwego 😉
    Pozdrawiam wieczornie 🙂

Skomentuj

