TORT ŚMIETANOWY Z FRUŻELINĄ TRUSKAWKOWĄ

TORT ŚMIETANOWY Z FRUŻELINĄ TRUSKAWKOWĄ

Wspaniały, lekki tort śmietanowy. Zrobiłam go z okazji urodzin Taty! Wszystkim smakował! To taki uniwersalny tort, doskonały dla dzieci i dla dorosłych. Nie cierpię tortów nasączanych alkoholową mazią. BARDZO często jadałam torty, które smakowały, jak chleb moczony w wodzie i posypany cukrem – byle słodko i mokro! Bleeeee. Ten jest inny 😉 Tort, po prostu… Zapraszam!

PRZEPIS

Biszkopt

Składniki:
7 jaj
¾ szklanki cukru
1 szklanka mąki pszennej tortowej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki kakao
Pół szklanki oleju słonecznikowego

Przygotowanie:
Oddzielić żółtka jaj. Białka ubić na sztywną pianę, dodając stopniowo cukier, cukier wanilinowy i żółtka. Miksujemy, aż cukier się rozpuści (nie będziemy słyszeć charakterystycznego trzasku kryształków cukru).
W osobnej miseczce przesiewamy przez drobne sitko: mąkę, kakao, proszek do pieczenia.
Do jajecznej piany dosypujemy stopniowo produkty sypkie z miseczki. Mieszamy delikatnie drewnianą łyżką, dolewamy olej. Mieszamy delikatnie, ale dokładnie.

Piec ok. 35 minut w 180 st. C BEZ TEROMOOBIEGU!

Frużelina

Składniki:

0k. 300-400 g truskawek

3/4 szklanki cukru

cukier wanilinowy
galaretka truskawkowa
2 łyżki mąki ziemniaczanej

Przygotowanie:
Truskawki potraktowałam tłuczkiem do ziemniaków 😉 Wsypałam cukier i cukier wanilinowy i całość gotowałam ok 5-7 minut na wolnym ogniu (sok musi nieco odparować, ale nie całkowicie!). Mąkę ziemniaczana rozrobiłam w ok 6-8 łyżkach wody i zagęściłam truskawki. Zdjęłam garnek z ognia i dosypałam galaretkę. Ostudziłam.

Bita śmietana

Składniki:

ok. 700 ml śmietany kremówki (36%)
2 łyżki cukru pudru
3 śmietanfixy
2 łyżeczki żelatyny spożywczej rozrobionej w 3-4 łyżkach gorącej wody

Przygotowanie:

Śmietanę miksujemy z cukrem pudrem i śmietanfixami na sztywny krem. Na koniec dolewamy delikatnie ostudzoną rozrobioną w wodzie żelatynę. Jeśli krem stanie się zbyt rzadki, można włożyć go do lodówki na pół godzinki.

Ewentualnie do ozdoby: wiórki kokosowe, świeże truskawki, wiórki czekoladowe etc.

MONTAŻ

Zimny biszkopt przekroiłam na 3 równe placki. Na pierwszy krążek poszły: gruba warstwa frużeliny i śmietany. Przykryłam kolejnym krążkiem i położyłam kolejną warstwę frużeliny i śmietany. Przykryłam ostatnim krążkiem. Cały tort pokryłam pozostałą warstwą śmietany . Brzegi tortu przyozdobiłam uprażonymi na suchej patelni wiórkami kokosowymi. Wierzch tortu udekorowałam frużeliną, świeżymi truskawkami i utartą na grubych oczkach czekoladą.

Tort należy odłożyć na 2-3 godziny do lodówki, aby krem stężał, a biszkopt namiękł wspaniałymi smakami truskawek i bitej śmietany 🙂

Smacznego!

RADY!

1. Ja używam 700 ml śmietany. Jeśli chcemy grubsze warstwy kremu (niż te na zdjęciu), proponuję użyć całego litra.
2. Biszkopt do tego tortu jest bardzo delikatny i puszysty. Zatem – trudny w krojeniu. Robię taki, ponieważ nie wymaga on nasączania (np. ponczem) i jest dzięki temu idealny dla dzieci. Jeśli chcecie sobie „ulżyć” dodajcie 2-3 łyżki mąki ziemniaczanej do ciasta, będzie wówczas twardszy, łatwiej się pokroi, ale trzeba będzie go nasączyć.

2 thoughts on “TORT ŚMIETANOWY Z FRUŻELINĄ TRUSKAWKOWĄ

Skomentuj

