SZYBKIE DROŻDŻÓWKI Z JAGODAMI, SEREM, KRUSZONKĄ I LUKREM

jagodzianki z serem

Planowałam jagodzianki – ulubione bułeczki rodzinki 🙂 Niestety – okazało się, że mam mniej czasu, niż przypuszczałam. Przypomniał mi się przepis na szybki ciasto drożdżowe i postanowiłam go wykorzystać. Przygotowałam ciasto, odstawiłam na chwilę, w tym czasie przygotowałam farsz z mielonego twarogu i jagód, zawinęłam i po 30 minutach miałam gotowe bułeczki 🙂 Łączny czas przygotowania to ok. 1 h 🙂 To mi pasuje! A bułki – smakują rewelacyjnie!

PRZEPIS

Składniki

ciasto

0,5 kg mąki tortowej

pół kostki drożdży (50g)

kostka masła (200g)

ok. 200 ml śmietany 18%

2 łyżki cukru

0,5 szklanki mleka

pół łyżeczki soli

2 żółtka

Farsz jagodowy

1,5 szklanki jagód

3 łyżki cukru

2 łyżki budyniu wanilinowego

Farsz serowy

ok. 250-300g mielonego twarogu

cukier wanilinowy

3 łyżki budyniu wanilinowego

1 żółtko

2 łyżki cukru

kilka kropli aromatu pomarańczowego (ok. 3)

Kruszonka

100 g masła (lub margaryny)

100 g cukru

200 g mąki tortowej

Przygotowanie

1. Przygotowujemy zaczyn: drożdże i cukier rozpuszczamy w mleku, dodajemy 1 łyżkę mąki, dokładnie mieszamy i odstawiamy na ok. 10 minut w ciepłe miejsce.

2. W tym czasie mąkę przesiewamy przez sitko, dosypujemy sól, rozpuszczamy i studzimy masło.

3. Do mąki dolewamy zaczyn, żółtka, masło i śmietanę. Wyrabiamy ciasto (ja używam miksera – końcówek do wyrobu ciasta chlebowego). Ciasto jest gotowe, kiedy przestaje się lepić do dłoni i do miski. Miskę przykrywamy ściereczka i odstawiamy w ciepłe miejsce na ok. 30 minut.

4. Umyte i osuszone jagody posypujemy cukrem i budyniem (2 łyżki). Delikatnie mieszamy.

5. Ser mieszamy z cukrem, cukrem wanilinowym, aromatem i budyniem.

6. ??????????????????????????????? Kiedy ciasto podwoi swoją objętość, dzielimy go na 2 części, wałkujemy na oprószonej mąka stolnicy (grubość ok 2 cm). Nakładamy ser i jagody, zwijamy jak struclę. To samo z drugą częścią ciasta.

7. ??????????????????????????????? Kroimy grube plastry (ok. 2-3 cm), lekko rozpłaszczamy i układamy na wysmarowanej tłuszczem blasze.

8. Przygotowujemy kruszonkę. 100 g masła, 100 g cukru, 200 g mąki. Rozgniatamy pod palcami, kruszymy.

9. Bułeczki smarujemy rozkłóconym białkiem. Posypujemy obficie kruszonką i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 st. C na pół godziny.

10. Kiedy bułeczki się wystudzą, można przyozdobić je lukrem.

LUKIER

Niepełna szklanka cukru pudru, 2 łyżki gorącej wody, 3 łyżki soku z cytryny – składniki mieszamy, studzimy. Polewamy wystudzone bułeczki.

Smacznego!

 

2 thoughts on “SZYBKIE DROŻDŻÓWKI Z JAGODAMI, SEREM, KRUSZONKĄ I LUKREM

Skomentuj

