SCHOCOŚLIWKA, ŚLIWKA W CZEKOLADZIE, NUTELLA ŚLIWKOWA

chocośliwkaZwał jak zwał. Zdecydowanie wolę posmarować kanapki taką, domową słodyczą, niż ufać tej z marketu. Zwłaszcza, że śliwek ci u mnie dostatek, a przepis na to cudo jest prosty i małokłopotliwy 😉

PRZEPIS

Składniki (na ok. 20 słoiczków 150-250 g)

3 kg śliwek węgerek

1 kg cukru

2 cukry wanilinowe

2 tabliczki czekolady (ja dodałam gorzką, ale może być mleczna)

ok. 100 g kakao ciemne (proszek, a nie takie typu instant)

Przygotowanie

Śliwki drylujemy, myjemy, mielimy (np. w maszynce do mięsa, przez najdrobniejsze „oczka”). Garnek z grubym dnem wypełniamy zmielonymi śliwkami, dodajemy cukier i zagotowujemy. W zależności od soczystości śliwek gotujemy je, aż wyparuję woda, a śliwki nieco zgęstnieją (minimum 2 godziny, ale ja miałam śliwki bardzo soczyste i gotowały się prawie 3 godziny. Po tym czasie dodajemy kakao, cukier wanilinowy, czekoladę (warto pobawić się, żeby nie powstały grudki: odlać w miseczkę ok. szklankę gorących śliwek i rozrobić w nich czekoladę, kakao, cukier wanilinowy i dopiero wlać do garnka). Gotować jeszcze 5 min. Nakładać do umytych, gorących słoików, mocno dokręcić i ustawiać do góry dnem.

RADY!

1. Do chocośliwki można dodać również mielone orzechy (razem z kakao).

2. Można pokusić się o przygotowanie wersji płynniejszej: krócej gotować (ok. 1,5 h). Taka płynna będzie idealna do deserów, lodów – jako polewa.

3. Proponuję próbować konfiturę, zanim dodamy całą ilość cukru. W zależności od tego, jak słodkie są same same owoce, można regulować ilość cukru.

Smacznego!

4 thoughts on “SCHOCOŚLIWKA, ŚLIWKA W CZEKOLADZIE, NUTELLA ŚLIWKOWA

  1. Zrobiłam dziś jeden malutki słoiczek na spróbowanie. Oczywiście do piwnicy już nie trafi 🙂 Genialne i pyszne. Skusiłam się, bo zostało mi trochę śliwek, mam też w lodówce niedojedzone winogrona (zielone), sprawdzi się? A może jakieś inne pomysły? 🙂
    Pozdrawiam,
    Szufladopółka

    • Winogrona? Można spróbować! A wiem, że genialnie sprawdzają się daktyle! Orzechy bardzo drobno zmielone dodają smaczku (ale moje dziecię nie lubi, więc ja nie dodaję)! Super, że smakowało! Pozdrawiam serdecznie 🙂

Skomentuj

