SOS DO SPAGHETTI (pomidorowo-warzywny)

sos wekiWiecie, że uwielbiam szybkie jedzonko i ułatwienia w kuchni! Takim ułatwieniem zapewne będą sosy, które przygotowałam właśnie z myślą o gotowaniu w biegu, po ciężkim dniu w pracy.

Teraz w kuchni straszny zamęt przedzimowy, ale postanowiłam znaleźć chwilkę, żeby podzielić się z Wami przepisem na sos, który świetnie nada się do wielu potraw! Ja zamierzam używać go do spaghetti! Myślę, że warto sobie przygotować takie słoiczki. Potem wystarczy np. podsmażyć mięsko, dodać zawartość słoika i podać z makaronem czy ryżem!

Przepis dostany, wzbogacony pod mój gust 😉

PRZEPIS

2 kg pomidorów ( ja lubię pomidory lima – takie podłużne – mają one mniej wody, a więcej miąższu)

1 kg marchewki

0,5 kg pietruszki (korzeń)

pół małego selera

ok. 2-3 cebule

2 ząbki czosnku

ok. 100 ml białego wina

3 ząbki czosnku

oliwa z oliwek (ok 4 łyżki)

1 łyżeczka vegety

1 łyżeczka bazylii (może być suszona)

1 łyżeczka oregano

pół łyżeczki cukru

pół łyżeczki pieprzu cayenne (ostrożnie! jeśli nie chcemy ostrego sosu – dajmy tylko szczyptę)

Sposób przygotowania

Pomidory sparzamy i obieramy ze skórki.

Warzywa obieramy i trzemy na grubych oczkach tarki. Czosnek kroimy drobno i wrzucamy na rozgrzaną oliwę z oliwek (mały ogień – przypalony czosnek spowoduje, że sos będzie gorzki!). Do czosnku wrzucamy tartą cebulę i dusimy chwilkę. Dodajemy potarte warzywa (marchew, pietruszkę, seler) i cukier. Dusimy ok. 10 minut. Obrane pomidory siekamy i dorzucamy do warzyw. Przyprawiamy i dusimy min. 1 h, podlewając w razie potrzeby białym winem. Gorący sos przekładamy do zagrzanych (wyparzonych) słoików i mocno dokręcamy. Jeśli chcemy, żeby dłużej postał – możemy pasteryzować 10 minut.

Podawać z dowolnymi dodatkami: mięsem mielonym, krewetkami, będzie też dobrym dodatkiem do zupy pomidorowej.

RADY!

1. Aby wygodnie i bez problemu obrać pomidory należy je sparzyć. Ja umyte pomidory delikatnie nacięłam (samą skórkę w kilku miejscach) wrzuciłam do garnka, zalałam szklanką wody i gotowałam chwilę pod przykryciem. Para sama zdjęła skórkę 😉

2. Ja wolę kawałki warzyw w sosie, ale możecie go śmiało zmiksować!

Smacznego!

2 thoughts on “SOS DO SPAGHETTI (pomidorowo-warzywny)

Skomentuj

