GRILLOWANA RYBA Z KASZĄ JAGLANĄ I WARZYWAMI

???????????????????????????????Święta odgwizdałam! Trzeba teraz pomyśleć o odpoczynku dla mojej biednej wątroby i umęczonego żołądka 😉
Kolejne danie wzięło się z oczyszczania poświątecznej lodówki, ale zapewniam – jest zdrowe, lekkostrawne i pyszneee!!!

Rybka i kasza… mniamuuuu

PRZEPIS (na 3-4 porcje)

Składniki

1 szklanka kaszy jaglanej
4 kawałki ulubionej ryby (dorsz, halibut, sola, łosoś)
ok. 1 łyżeczka soli morskiej
ok. 1 łyżka koperku
ok. 1 łyżka oliwy z oliwek
ok. 1-2 szklanki warzyw (mogą być mrożone): brokuły, marchew, cebula, por, pietruszka, cukinia etc.
pieprz ziołowy do smaku
vegata natural do grillowanych warzyw (ok. pół łyżeczki)
bazylia (wg uznania)

Przygotowanie

Kaszę gotujemy wg przepisu na opakowaniu (1 szklankę kaszy zalewamy 2 szklankami wody i przyprawiamy odrobiną soli, gotujemy, aż kasza wciągnie wodę). Na patelnię wlewamy oliwę i wrzucamy warzywa. Dusimy do miękkości (wg uznania, ja lubię chrupiące). Przyprawiamy warzywa solą morską i pieprzem ziołowym, ewentualnie bazylią i ulubionymi ziołami (ja polubiłam ostatnio vegetę natural do grillowanych warzyw). Do warzyw dorzucamy kaszę, mieszamy, przykrywamy pokrywką i dusimy chwilę razem na bardzo małym ogniu. W tym czasie grillujemy rybę. Lekko oprószamy ją solą morską i wrzucamy na rozgrzaną patelnię grillową (możemy dodać odrobinę masła).
Podajemy kaszę z warzywami i rybke posypane koperkiem.
Ja podałam z roszponką – do tak delikatnego dania ta sałata jest idealna.

Smacznego!

Skomentuj

