KEBAB Z DROBIOWEGO MIĘSA MIELONEGO

???????????????????????????????Po ostatnich badaniach mojego (prawie) 8-letniego syna, zdecydowałam, że czas nauczyć go zdrowego i niskokalorycznego jedzenia. Zadanie jest o tyle trudne, że do tej pory Młody nie miał problemu z wagą. Ważył odpowiednio do swojego wzrostu, był raczej niejadkiem, więc (jeśli już mu coś łaskawie zasmakowało), nigdy nie ograniczałam mu jedzenia! Od roku patrzę, jak moje dziecko rośnie (wzdłuż i w szerz) w oczach! Od kilku miesięcy próbuję podawać niskokaloryczne zupy, duszone warzywa, gotowane mięso – NIE MA MOWY!!! Pojawia się bunt, głód i frustracja. Pomyślałam zatem o nowych daniach – fajnych, kolorowych, zdrowych, naśladujących ‚niezdrowe’ jedzenie.
Dziś kebabki. Przygotowałam je z mięsa drobiowego (pomieszałam mięsko z różnych części indyka i kurczaka), doprawiłam i zgrillowałam. Do tego podałam ugotowane na półtwardo i zgrillowane ziemniaki i cukinię. Synek był zachwycony. Żadnej panierki, zero smażenia, mięsko i warzywa! Do dzieła!

PRZEPIS (na ok. 4-5 sztuk)

ok. 200-300 g mielonego mięsa drobiowego (nie polecam gotowego – mielę sama!)
2 łyżki otrębów pszennych
pół łyżeczki vegeta natural i pieprzu ziołowego
2 ząbki czosnku wyciśniętego przez praskę
duża szczypta: papryki słodkiej mielonej, majeranku, rozmarynu, kolendry, tymianku (można dodać po prostu pół łyżeczki przyprawy do kebaba/gyrosa/shoarmy)

Przygotowanie:

Mięso łączymy z pozostałymi składnikami, formujemy nieduże kulki, nadziewamy je na patyczki do szaszłyków, formujemy i odkładamy na patelnię grillową (ja patelnię posmarowałam lekko oliwą). Grillujemy z każdej strony (ok 15 min łącznie). Warto szaszłyki na koniec przykryć pokrywką, aby mieć pewność, że nie będą surowe w środku.

RADY!

Ja podałam tak przygotowane mięsko z grillowaną cukinią i ziemniakami. Można podać je z sałatą, ziemniakami, ryżem, polane sosem jogurtowo-czosnkowym.

Smacznego!

Skomentuj

