KACZKA W POMARAŃCZACH

1505494_953556924655223_466366090311055548_n

Przepis z książki „Kuchnia staropolska”. Uproszczony (piekłam same udka), ale też lekko przeze mnie wzbogacony sosem żurawinowym i… ogromem miłości 🙂

PRZEPIS

(na 4 porcje)

Składniki

4 udka z kaczki

1 duża pomarańcza

szklanka soku pomarańczowego

słuszna łyżka masła

2 ząbki czosnku

1 łyżeczka majeranku

pół łyżeczki tymianku

pieprz ziołowy – wg uznania

sól ziołowa – wg uznania

Przygotowanie

Skórę na mięsie lekko nacinamy. Przygotowujemy marynatę z masła i przypraw. Dokładnie wcieramy ją w kaczkę i zamykamy na noc w lodówce w szczelnym pojemniku.

Do brytfanki wkładamy kaczkę, układamy obok kawałki pomarańczy (umytej, ze skórą), zalewamy sokiem pomarańczowym i zapiekamy pod przykryciem ok. 1 h w 160-180st. C. Po tym czasie zdejmujemy przykrycie (ewentualnie podlewamy jeszcze sokiem – opcjonalnie białym winem) i zapiekamy do „chrupiącej skórki” jeszcze ok. pół godziny.

Moja kaczka po tym czasie była gotowa 🙂

Zlałam sos, który utworzył się podczas pieczenia, do rondelka. Dodałam: łyżkę miodu, łyżkę soku z pomarańczy i konfiturę z żurawiny https://gospodaliteracka.wordpress.com/2014/10/05/zurawina-do-mies-i-serow/ (ok. duże 2 łyżki). Zagotowałam. Sosik zgęstniał podczas studzenia. Był idealnym uzupełnieniem pieczonej w pomarańczach kaczki.

Polecam!

Smakowało 😀

3 thoughts on “KACZKA W POMARAŃCZACH

Skomentuj

