CIASTO Z KREMEM Z KUKUŁEK

11200931_912578045461758_9048677324221963502_nCukierki ‚kukułki’ to mój przysmak z dzieciństwa. Babcia miała zawsze zapas w kredensie 😉
Dzisiaj – w nowej odsłonie! Zapraszam na prosty w przygotowaniu i megasłodki deser – ciasto bez pieczenia, KUKUŁKOWIEC na herbatnikach.

PRZEPIS

Składniki

(na dużą blaszkę 24x40cm)
1 litr (4 szklanki) mleka
350 g cukierków kukułek
4 budynie czekoladowe (polecam te bez cukru)
kostka masła (200 g)
2 łyżki gorzkiego kakao
100 ml wódki
herbatniki (ja użyłam 3 opakowań herbatników ‚bonitki’ – z Biedronki – uwielbiam je do ciast, są grube i bardzo smaczne)
1 łyżeczka cukru
1 łyżka soku z cytryny
ok. 50 ml wody mineralnej

Sposób przygotowania

W 2 szklankach mleka rozpuszczamy cukierki (podgrzewając je powoli na ogniu – pilnując, żeby mleko nie zawrzało!). W pozostałych 2 szklankach mleka rozrabiamy budynie. Pozwalamy mieszance mleczno-kukułkowej zagotować się, a do wrzącej dolewamy rozrobione budynie. Kiedy zaczyna gęstnieć – mocno i energicznie mieszamy, aby budyń się nie przypalił i nie powstały grudki. Dokładnie zagotowujemy i gotujemy 1 minutę, ciągle mieszając. Odstawiamy do ostygnięcia.
Masło miksujemy z kakao i dodajemy do niego (stopniowo) przestudzony kukułkowy budyń. Na koniec – dolewamy ok. 80 ml wódki.
Z 20 ml wódki, soku z cytryny i cukru przygotowujemy poncz.
Na blaszce układamy warstwę herbatników, pokrapiamy je lekko ponczem, smarujemy kremem i tak do wyczerpania zapasów 😉

Ciasto można polać polewą z gorzkiej czekolady.

RADY!

1. Aby na studzącym się budyniu nie tworzył się ‚kożuch’, można przykryć garnek folią aluminiową na czas studzenia (dłużej to trwa, więc warto przygotować sobie budyń dzień wcześniej). Ja tak nie robię. Nie chce mi się 🙂
2. Aby ułatwić sobie – można na wierzch poukładać herbatniki oblane z jednej strony czekoladą (czekoladą na wierzch oczywiście).
3. Ciasto jest najsmaczniejsze na drugi dzień po zrobieniu. Nie warto przygotowywać go tuż przed przyjściem gości.

Smacznego!

4 thoughts on “CIASTO Z KREMEM Z KUKUŁEK

  1. Bardzo lubię smak kukułkowy. Wydaje mi się, że już gdzieś jadłam podobne ciasto. Wygląda obłędnie i musi być bardzo smaczne. Ja jeszcze przed śniadankiem, a tu takie smakołyki. Zapraszam w wolnej chwili do mnie, dziś za ciasto jogurtowe. Pozdrawiam i życzę miłej niedzieli 🙂

Skomentuj

