CALZONE z kurczakiem

11759694_950945911622448_1316303225_n

Pizza inaczej, czyli wielki, włoski pieróg z pysznym farszem 🙂

Podany z sosem czosnkowym i sałatką.

PRZEPIS

CIASTO

SKŁADNIKI:

(na 6-8 dużych porcji)

  • 1 kg mąki
  • 1 kostka drożdży
  • 2 jaja
  • pół łyżeczki soli
  • 4 łyżki oliwy z oliwek
  • szczypta cukru
  • 2 szklanki ciepłego mleka

PRZYGOTOWANIE:

Drożdże rozpuszczamy w połowie szklanki mleka, dodajemy szczyptę cukru, 2 łyżki mąki i dobrze rozrabiamy. Odstawiamy na pół godziny do wyrośnięcia. Po tym czasie dokładamy wszystkie pozostałe składniki (ja dodałam 1 całe jajko i jedno żółtko – białko zostawiałam do posmarowania gotowych calzone). Wszystkie składniki dokładnie wyrabiamy na gładkie ciasto (ciasto drożdżowe jest gotowe, kiedy nie lepi się już do dłoni i do miski). Odstawiamy do wyrośnięcia (u mnie trwało to ok 0,5 h).

FARSZ – MOJA PROPOZYCJA:

SKŁADNIKI:

  • 500 g filet z kurczaka
  • ok. 10 sztuk pieczarek
  • cebula
  • ser gouda
  • ser mozzarella
  • sos pomidorowy – ok. 250 g (pomidory w puszce w zalewie, łyżka posiekanego oregano i bazylii, 2 posiekane ząbki czosnku, łyżka oliwy z oliwek, szczypta soli – dobrze wymieszane)

PRZYGOTOWANIE:

Kurczaka pokroiłam w kosteczkę, przyprawiłam pieprzem ziołowym, papryką słodką i ostrą, solą i pieprzem czarnym, bazylią suszoną, dołożyłam poszatkowaną cebulę i odstawiłam do lodówki na godzinkę. Podsmażyłam mięsko, dodając pokrojone w plasterki pieczarki.

Ciasto podzieliłam na 6 części. Każdą część rozwałkowałam na cienkie koła. Każdy placek posmarowałam sosem pomidorowym, położyłam farsz i posypałam startą gouda i mozzarellą. Placek należy złożyć na pół i zawinąć jak duży pieróg. Gotowe calzone posmarować rozkłóconym białkiem, układać na natłuszczonej blasze.

Piekłam ok. 25 minut w piekarniku nagrzanym do 180 st. C.

Podawać gorące z sosem czosnkowym, pomidorowym i zieloną sałatą 🙂

3 thoughts on “CALZONE z kurczakiem

Skomentuj

