SAŁATKA COBB

11737968_1022473891096859_3668999411139692968_n (640x480)

Kiedy czytałam historię powstania tej sałatki, uśmiechnęłam się do siebie. Wypisz – wymaluj Potłuczona w kuchni 🙂  Zmotywowana, dynamiczna i… głodna!

Sałatkę, wg podań kulinarnych ;-), stworzył Robert Howard Cobb, który po ciężkim dniu pracy w restauracji, zrobił sałatkę z dostępnych produktów!

Tak oto powstała najbardziej sycąca sałatka, jaką znam 😀

PRZEPIS (na 2 duże porcje)

Składniki

1 średniej wielkości avocado (obrane, pokrojone w kostkę)

duży pomidor (ja użyłam 3 małych, kolorowych)

2 plastry bekony (użyłam surowego, pokroiłam na paseczki i zgrillowałam na patelni grillowej)

filet z kurczaka (może być ugotowana, ja zgrillowałam na patelni po grillowaniu boczku – mniam – i pokroiłam w pasterki)

ok. 30 dag sera pleśniowego

2 jajka na twardo

1/2 malej cebuli czerwonej

sos: 2 łyżki oliwy, łyżeczka musztardy, łyżka octu balsamicznego, łyżka soku z cytryny (dokładnie mieszamy)

Składniki można układać w piękne kompozycje, albo zmieszać wszystko razem i polać sosem.

Smacznego!

Skomentuj

