NASIONA CHIA – DESER JOGURTOWO-OWOCOWY

13346633_1207728695904710_5077724182080654915_n

Nasiona chia (czyt. czija), czyli nasiona szałwii hiszpańskiej, to stosunkowo nowe odkrycie w naszej kuchni. I choć włączamy je do posiłków zdecydowanie bardziej ze względów zdrowotnych, niż walorów smakowych, to można z nich zrobić coś całkiem zjadliwego 😉

Mnie zasmakował deser jogurtowo-owocowy.

Nasiona chia to przede wszystkim:

  • Błonnik
  • Białko
  • Tłuszcz (wśród nich kwasy tłuszczowe Omega-3).
  • Wapń
  • Mangan
  • Magnez
  • Fosfor

ale również spora dawka: fosforu, cynku, potasu, witamin z grupy B.

Ponadto nasiona chia zawierają mało węglowodanów, dużo przeciwutleniaczy, białka i mają bardzo małą ilość kalorii.

Słowem – idealne w czasie odchudzania. Na dodatek nasionka w żołądku pęcznieją, tworząc galaretowatą masę – dzięki temu nie odczuwamy głodu 🙂

Jako idealny posiłek dla osób odchudzających się wybrałam połączenie nasion z jogurtem naturalnym o świeżymi owocami.

PRZEPIS

(na ok. 4 porcje)

Składniki:

2 łyżki nasion chia

100 ml wody

ok. 1 cm laski wanilii

1 łyżka miodu

ok. 2 szklanki świeżych owoców

Aby nasionka nie strzelały mi pod zębami, postanowiłam je najpierw przygotować. Zalałam 2 łyżki nasion ok 100 ml wody ciepłej przegotowanej. Dodałam do tego mały kawałek laski wanilii. Odstawiłam na pół godziny. Wanilię wyjęłam, dodałam kubek jogurtu naturalnego (raczej gęstego) – tu można dodać 1 łyżkę miodu. Znów odstawiłam na pół godziny (można zostawić nawet na cała noc w lodówce).

Owoce (truskawki) zmieliłam blenderem (to również można dodać niedużą ilość cukru, ja miałam bardzo słodkie owoce – więc nie było takiej potrzeby).

W szklance nalewamy na dno najpierw jogurt z nasionami, potem mus owocowy i znów jogurt. Ozdabiamy jeszcze świeżymi owocami.

Gotowe!

 

2 thoughts on “NASIONA CHIA – DESER JOGURTOWO-OWOCOWY

Skomentuj

